tisdag 12 juni 2012

SÅ FJÄSKAR DU FÖR EN MODEBLOGGARE


Bloggen http://www.watermeloncrush.com
Bloggare är maktfaktorer i mode- och skönhetsindustrin. Problemet för industrin är att skapa bra förbindelse med dem. Det kan ske på ett schysst eller mindre schysst sätt. Kicki NormanDaisy Beauty bedriver en beundransvärd kampanj för bättre hyfs i relationerna men det sker uppenbarligen i motvind.
Men det finns andra metoder än smygsponsring och gratisprodukter för att fånga modebloggarnas skrivlust. Rejält med fjäsk till exempel.
Toni & Guy Hair Products i Australien, tillsammans med JWT Sydney har tagit fram det stora fjäskartilleriet i nya kampanjen Blogged & Bound. 20 av Australiens mest populära bloggare är porträtterade. Inte bara på Youtubekanalen och på kampanjsajten utan även i bokform (här i digital form).
Bloggarnas läsare, som kan räknas i miljontals, söker sig givetvis till Toni & Guys kampanj för att få veta mer och bloggarna själva lär upplysa både en och flera gånger om kampanjen på sina bloggar.
Om det är oetiskt eller smart pr-strategi är dock lite oklart. Men ur kommunikationssynpunkt är det naturligtvis högsta poäng.


Stilkänsla: 4/5
Engagemang: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar