Bloggen http://www.watermeloncrush.com |
Bloggare är maktfaktorer i mode- och skönhetsindustrin.
Problemet för industrin är att skapa bra förbindelse med dem. Det kan ske på
ett schysst eller mindre schysst sätt. Kicki Norman på Daisy Beauty
bedriver en beundransvärd kampanj för bättre hyfs i relationerna men det
sker uppenbarligen i motvind.
Men det finns andra metoder än smygsponsring och gratisprodukter
för att fånga modebloggarnas skrivlust. Rejält med fjäsk till exempel.
Toni & Guy Hair Products i Australien, tillsammans med
JWT Sydney har tagit fram det stora fjäskartilleriet i nya kampanjen Blogged & Bound.
20 av Australiens mest populära bloggare är porträtterade. Inte bara på
Youtubekanalen
och på kampanjsajten
utan även i bokform (här i digital form).
Bloggarnas läsare, som kan räknas i miljontals, söker sig
givetvis till Toni & Guys kampanj för att få veta mer och bloggarna själva
lär upplysa både en och flera gånger om kampanjen på sina bloggar.
Om det är oetiskt eller smart pr-strategi är dock lite
oklart. Men ur kommunikationssynpunkt är det naturligtvis högsta poäng.
Stilkänsla: 4/5
Engagemang: 5/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar