måndag 18 juni 2012

MÄN MED BAR ÖVERKROPP ÄR ROLIGARE


Kroppsidealen i reklamen och populärkultur är inte särskilt komplicerat. I de flesta fall är det dumt, förnedrande och förödande.
Men det är svårt att inte skratta sig fördärvad åt Abercrombie & Fitch six-pack-gäng som mimar till Carly Raes "Call Me Maybe" (signaturmelodi för A&F).
Av någon anledning är det otroligt kul när 7-8 unga män med tvättbrädemagar beter sig som idioter i bar överkropp. När unga kvinnor agerar på motsvarande sätt, som när Miami Dolphins cheerleaders gör reklamfilm för sin nya kalender – se nedan, är det som vanligt.
Nu kan det vara så att Abercrombie & Fitchs video är en parodi på Miami Dolphins cheerleaders. Och då blir det genast mer komplicerat.



Stilkänsla: 4/5
Engagemang: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar