Kroppsidealen i reklamen och populärkultur är
inte särskilt komplicerat. I de flesta fall är det dumt,
förnedrande och förödande.
Men det är svårt att inte skratta sig fördärvad åt Abercrombie
& Fitch six-pack-gäng som mimar till Carly Raes "Call Me Maybe"
(signaturmelodi för A&F).
Av någon anledning är det otroligt kul när 7-8 unga män
med tvättbrädemagar beter sig som idioter i bar överkropp. När unga kvinnor agerar på motsvarande sätt, som när Miami Dolphins cheerleaders gör
reklamfilm för sin nya kalender – se nedan, är det som vanligt.
Nu kan det vara så att Abercrombie & Fitchs video är en parodi på Miami Dolphins cheerleaders. Och då blir det genast mer komplicerat.
Nu kan det vara så att Abercrombie & Fitchs video är en parodi på Miami Dolphins cheerleaders. Och då blir det genast mer komplicerat.
Stilkänsla: 4/5
Engagemang: 5/5
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar