fredag 31 augusti 2012

TIDLÖS KLASSIKER


Reklam för mode och skönhet är en svår kategori. I allt högre utsträckning tar företagen själva hand  om reklamproduktionen vilket resulterar i en egen typ av kommunikation. Antingen rak produktpresentation  eller krystad arty-farty.
Det finns undantag. Chanel är ett varumärke som utstrålar klass vilket naturligtvis beror på medveten och långsiktig varumärkesuppbyggnad. Och Chanel förstår vikten av sin historia.
I en ny kampanj för Rouge Allure, Chanels kosmetikamärke, har fotografen Solve Sunsbo hämtat inspiration från Erwin Blumenfeld som skapade fantastiska omslag för Vogue under 1930-talet.
Reklam som trampar fast i dåtid blir nästan aldrig bra men Solve Sunsbos bilder är tidlös skönhet och ingen behöver tvivla på effekten av Rouge Allures produkter. Det här är reklam för en klassiker.

Stilkänsla: 5/5
Engagerande: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar